kedd, augusztus 09, 2005

Mióta beszereztük a terasz-garnitúránkat, az időjárás nem igazán kényeztetett el bennünket a szeretetével. Szerintem biztosan lehet valami összefüggés!

Nyár eleje óta szemezgettem már egy konszolidált méretű kerti leülő alkalmatossággal. Elképzeltem, hogy majd a langymeleg nyári estéken kiülünk az erkélyre Szőkeherceggel romantikusan borozni és hozzá sajtot falatozni!
Aztán vagy egy hónapja megláttam a METRO-ban az olcsón beszerezhető műanyag garnitúrát és muszáj volt elhozni. (Amit amúgy pontosan úgy hívnak, mint engem a polgári nevemen, úgyhogy ebből is látszik, hogy pontosan ide, hozzánk találták ki!)

Megvettük, kitelepítettük, és erre tessék, rögvest két hétre Grönlandi szelek kezdtek áradni és még a bundakabátomat is kénytelen voltam visszavenni, annyira hideg volt, pluszban folyton esett. Úgyhogy két hétig egyből pihenni kényszerült a borozási elhatározásom. Aztán meg micsinál az idő?! Kisüt a nap, de nemhogy hétágra kezd sütni, hanem egyenest olyan trópusi hőség kerekedik, amihez képest a tunéziai negyvenötfokárnyékban bakfitty. Úgyhogy akkor meg azért nem ültünk ki, mert a bor is felforrt volna az agyvizünkkel együtt.
Most megint majdhogynem havazik, mi meg éppen indulnánk nyaralni a Balatonhoz... Ilyenkor bezzeg nincsen kánikula! Még nyomokban sem! Kánikula morzsácskák sincsenek!

El is kezdtem nézegetni a térképen, meg a neten a környéket, hogy milyen izgalmas programokkal tudnám feldobni az esős, szeles, hideg, havas, jeges, szeles, ködös napokat.
Már két oldalt telekörmöltem az ötletekkel.
Ha Szőkeherceg nem unná meg véletlenül az arborétum, tájvédelmi körzet, nemzeti park látogatásokat, akkor majd a kastély, vár, tájház nézegetésekbe fog beleunni. Magam is megdöbbentem, mennyi jópofa dolog van a környéken. Ha meg egy picit még távolabbra merészkedünk, akkor még a Mecsek is ott van... Tele várral, heggyel, dombbal, fával!

Mindazonáltal baromira reménykedem benne, hogy nem kell az elkövetkezdendő tizenpár napot didergéssel egybekötött talpalással tölteni. Éppen a Balaton mellett. A végén kénytelenek leszünk elmenni valami melegvizes élményfürdőbe.

A kiülős borozgatásokról egyébként már le is mondtam. Talán majd szeptemberben...

Nincsenek megjegyzések: