szerda, március 15, 2006

Kicsit google-fuztam a melóidő végén, és találtam egy egészen figyelemreméltó kis renderelő programot.

POV-ray
Az az igazság, hogy már több helyről hallottam róla, hogy ilyen szuper, olyan szuper... és a honlapon lévő képek alapján tényleg szuper.

És ingyenes is. Egészen meglepő, mert az ilyesmik nem szoktak ingyenesek lenni. Sőt. Az igazán jó cuccokat nem kevés pénzért vesztegetik. De hát ezt nem kell mondani.

Na, fellelkesültem és leszedtem. 10 MB az egész telepítő. Itt elkezdtem töprengeni, hogy ezt meg hogy a csudában oldották meg. Amig levánszorgott a céges (tetűlassú)ADSL-en, addig utánanéztem a hozzá járó doksiknak. Leszedtem azokat is.

Reference Manual.pdf. Kinyitom. Na, akkor nyomtassam is ki? Ránézek, azért hogy hány oldal, mert így este 5 táján, indulás előtt azért meggondolja az ilyesmit az ember. 400.
Najó, akkor a Reference Manual marad bithalomként.
Nézzük a Tutorialt. 300 oldal. Najóvan, basszus, akkor ezt sem nyomtatom ki!
Akkor legalább belenézünk azokba a doksikba...

Nos, hosszabb tanulmányozás után - igazándiból úgy a harmadik átnézett oldal után - világossá vált számomra, hogy ez a program még sok-sok átanyázott estét fog hozni...

És az is egyből világossá vált, hogy miért is ingyenes ez az egész. Ugyanis programozónak kell lenni ahhoz, hogy kezelni tudja az ember.
Totálisan kódvezérlessel működik az egész. Semmi ráhúzom ezt a textúrát arra a gombócra, semmi áthúzom ezt a lámpát arra fenyőfára, semmi egérmozgatás, semmi drag&drop, nyoma sincs a felhasználóbarátságnak és az egyszerű kezelésnek.
Vannak helyette gyönyörű képek, amiket okos emberek csináltak és még mindig nem tudom, hogy hogyan.


Jó, arra volt már példa, hogy pusztán kódokkal készítettem sakktáblát, netán csigalépcsőt, vagy cirokseprűt. És ott még szerkesztő sem állt a rendelkezésemre. De AZT a programnyelvet ismertem. Ehhez a cucchoz meg hozzá sem tudok szagolni. Ilyen velem még nem történt. Ha elémtettek egy új progit, akkor legalább az alpfunkciók kezeléséig eljutottam cca. 10 perc alatt. Hát itt maximum előre elkészített kódhalmokból tudok képet gyártani. Igaz, még csak fél órát foglalkoztam a dologgal.

Szóval kénytelen-kelletlen azt kell mondanom, hogy ez az első olyan cucc a gépemen, amit nagyon szeretnék használni, de legalább két hét kell hozzá, amig a legelemibb műveleteket el tudom vele végezni.

De én kemény csaj vagyok!...asszem...

Nincsenek megjegyzések: