szombat, szeptember 17, 2005

Franc ott egye meg a fogyókúrát!

Sütöttem megint muffint!
Az a baj, hogy most jobban sikerült, mint a múltkor. Ez most egy másik recept volt, ebben valahogy egy pohár tejjel több volt. Tehát a pici muffinok puhábbak lettek és sokkalta ehetőbbek. Félek, hogy ebből most nem fog maradni hétfőre, hogy felzabáltassuk a kollegákkal. Sőt, szerintem már holnap este sem lesz belőle egy kicsiny morzsa sem...

Vicces egyébként ez a kollega dolog. A kollega ugyanis nagyon jól megfelel a hétvégéről, névnapról, szülinapról, esküvőről megmaradt sütik, saláták, hidegtálak eltüntetésére. Afféle konyhamalacként funkcionál és még hálás is, ha a kaja finom.

Egyébként baromira egyszerű sütemény, nem csodálom, hogy hatalmas sikerkörutat jár be. Nem kell keleszteni, nem kell dagasztani, nem kell ütni, vágni, formázni, hajtogatni, nyújtogatni, várni negyed órát, amig megkel, várni egy órát, amig szikkad, várni hajnalig, hogy átvegye a hűtő szagát... Fogod a hozzávalókat, összetrutymákolod, belobbantod a sütőt, betárazod a sütőformát és hadd szóljon!


Ja, a hozzávalók (most már kellően tesztelve):
4 dl (vagy 20 dkg) liszt
1 dl tej
12.5 dkg margarin (ez egy kockának pont a fele...bár nem árt tartalékolni a cucc kikenésére is)
10 dkg cukor
2 darab tojás
1 csomag vaniliás cuckor
1 csomag sütőpor
némi reszelt citromhéj



Szóval ezt mind fogod, belepakolod egy tálba és jól összekavarod egy mezei villával. Ha a margarint előtte felolvasztja az ember, akkor még könnyebb a dolog. Aztán pedig mehet az egész a muffinsütőbe. A legmacerásabb talán az, hogy nem árt 12 részre szétosztani. Mivel fel fog dagadni a kis aranyos, ezért cca. félig lesznek majd a lyukacskák a masszával sütés előtti állapotban.

Aztán jön a sütő. Azt elő kell melegíteni. Én ugyan nemtom, hány fokra, mert nincsen sütőhőmérőm, de szerintem senki nem fog ennyitől visszahátrálni. Szóval begyújtom, várok, aztán beleteszem és kábé 20 percig sütöm az egészet kábé közepes lángon.

Ez tehát az alap. Ezt lehet bolondítani, ahogy jól esik. Például 5 dkg kommersz kakaóporral és akkor csokis lesz. Lehet bele állítólag csokit reszelni, gyümölcsdarabokat dobálni, meg amit csak jólesik. Még mazsolát is tehet bele, aki van annyira elvetemült, hogy szereti a mazsolát...

Én most gonosz voltam és málnalekvárt tettem a közepére. Ez csak annyival nehezíti a dolgot, hogy egy menetben fél adagnyi tésztát kell szétosztani, minden lyukacskába egy kiskanálnyi lekvárt pakolni és rásimítani még egy adag tésztát az egészre. Kipróbáltam, csokikrémmel nem jó, mert az sütés közben kibugyog. Szerintem a nutella sem bírja a gyűrődést.



Fogyókúra-infó elhivatottaknak: 130 kcal darabonként. (Nagyjából egyenértékű egy vajas zsömlével, amennyiben helyesek az adataim)
Megjegyzés: a Burger King Csokis Muffin(TM)-ja 430 kcal

Nincsenek megjegyzések: